BETINGAD SMYGTRÄNING?

Här kommer en JÄTTEBRA idé.

Jag läser en kurs som heter Movement Science. Vår examinationsuppgift är att själva välja något vi vill undersöka och undersöka just det. Jag är nyfiken på vad som händer i kroppen av långvarigt sittande. Efter en kort screening av artiklar på ämnet blir jag nästan mörkrädd. Och trummar nervöst med fötterna för att INTE inteeee sitta still. Det verkar ju vara livsfarligt. Jag återkommer med mer info i frågan när jag har mer kött på benen.

MEN så länge så vill jag ge er ett värdefullt tips. Jag har tidigare förespråkat smygträning, när du väntar på bussen, under möten, när du ser på tv med mera. Men om du är som jag så glömmer du kanske bort att du skulle smygträna när du tittar på tv. Så nu har jag en ny idé. BETINGA smygträningen. Det vill säga, sätt den i samband med något annat. Jag har bestämt mig för att varje gång jag sträcker mig efter mobilen för att kolla facebook skall jag istället/först lyfta mig själv på det här viset. Tränar magmuskler och axlar.


Positionen överst kan också vara till god användning, kanske skall du sätta dig i den positionen var gång du läser ett sms?

Har du fler idéer på övningar, situationer eller grejer att betinga?

TREVLIG HELG!

♥ Med kärlek, Majja

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s