Lundalopp och pillertrillare

Hur förbereder du skallen för ett lopp?

Som jag skrev efter Vårruset i Malmö var jag så nöjd och glad. ´Framförallt över att jag har lyckats vända min upplevelse av stress vid ett lopp till något positivt och peppande. Den här strategin fungerade även i Lördags när det var Lundaloppet 10 km i Lund.

Istället för att sätta upp ett mål som att jag skall ta i lite extra, eller springa in på en viss tid satte jag som mål att kunna uppmärksamma alla härliga människor som står och hejjar längs vägen. Jag hade också som mål att kunna besvara alla uppmuntrande leenden man får längs banan. Framgångskoncept för mig. Definitivt. Det var roligt (roligt!), jag kände mig härligt snabb och jag ramlade inte ihop vid målsnöret. Hör och häpna blev även tiden bättre än sist jag plågade (!) mig igenom Lundaloppen med håll och stressandning samtliga kilometer. Kanske inte så märkligt när jag tänker efter. Ett glatt löpsteg är ett snabbare löpsteg i min kropp, apparantly.

En tidigare dålig erfarenhet behöver inte innebära att alla liknande situationer i framtiden kommer följa i samma spår. Trust me. Du kan utvärdera din erfarenhet, men gör det med strävan att dra något konstruktivt ur den utvärderingen. Istället för att fundera över vad som var dåligt, fundera över hur du skulle vilja ha det nästa gång. Och sedan släpp det. Dra inte runt på en dålig erfarenhet i all evighet. Släpp det. Och skapa nya erfarenheter.

Malin, webb red här på iFORM skrev i ett inlägg för länge sedan att hon är en pillertrillare. Jag föll för uttycker och kan även jag titulera mig som pillertrillare. Jag prövar gärna tillskott, så länge jag vet att de inte på något vis kan innebära skada för kroppen så varför inte liksom? Jag tar t.ex Probiotika och Omega 3 på morgonen. Nu har även Betakaroten från Svensk Hälskost,  blivit en av mina morgonpiller, skall bli spännande att se hurdant resultatet av detta blir. En extra snygg bränna i sommar kanske? Har ni några erfarenheter av Betakaroten? Jag knaprar i vanliga fall en himla massa morötter (så pass att en vän en gång informerade mig om att jag faktiskt var orange. Ja, med ca 1,5 kg morötter i veckan var det resultatet, hihi) Men nu i pollensäsong fixar jag inte morötter i rå form och då tappar de lite charmen för mig. Jag gillar ju knapret.

I dag skall jag få vara barnvakt. Wieee. En vän låter mig hämta hennes urgulliga dotter på dagis så jag skall packa ner knäckebröd så vi kan mata ankor i parken. Jag anar att det blir en fin eftermiddag.

Så vilka erfarenheter skall du nu inventera och vilka erfarenheter vill du skapa dig?

♥ Med kärlek, Majja

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s